Krvik Totr: absolutní humor

Návrat k Návratu

Čtvrtý předvánoční večírek Krvik Totr se konal opět na našem dávném startovním poli v Pidivadle (neboť na Zábradlí ukončila Damúza svoji činnost). A počtvrté se jednalo o výjimečný večer, kterému se dá jen máloco vytknout (a to jak na jevišti, tak v hledišti, které bylo zase jinak namíchané, tentokrát z lidí víceméně nám neznámých). Uvedli jsme Návrat z proutí, ovšem v premiéře vánoční verze, která takto již zůstane i nadále. Během posledního měsíce Novotný/Kout přehodnocovali, přepisovali a připisovali scény a v několika zkouškách potom také mnohé vyimprovizovali. Divadílna se stala definitivně Divadílnou, neboť s nápady nerozeznatelnými od autorské dvojice přicházeli i ostatní herci. Improvizace se mimochodem dostala i na samotné jeviště, částečně dohodnutá, částečně nucená (zvláště v četných chybách, které jsme bravurně převedli na humorné okamžiky). Z nedostatku času (zvláště na zkoušení) si nové texty připsali pouze autoři, avšak zvláště obrazy Pavly/Zity (Peggy/Betty) důsledně přezkoušeli a společně našli nové možnosti. Pavla, která je nyní nejbližší členkou souboru, dostala nadto sólové akce (bez ohledu na to, že na některé se v rámci zmíněných improvizovaných úniků z chyb nedostalo).

Okamžik přezkoušení nastal v Krvik Totr vůbec poprvé a – byť jsme se jej báli, netroufali si naň či jej vůbec navrhnout – byla to jedna z nejpříjemnějších prací. Protože změny byly víceméně jen náznakové, polovičaté, je pravděpodobné, že Návrat se bude dále vyvíjet. Překvapilo nás totiž rovněž to, jak živý je to tvar, jak dobře se s ním dá pracovat. Krvik Totr se posunuli o latečku výše, neboť jsou konečně schopni takovýchto změn.

A co je na Návratu nového? Hlavně to, že autoři zjistili, že se celý odehrává o Štědrém dnu a Božím hodu. Vánoční atmosféru vystihli přepěkně, doufejme, že bude fungovat i mimo předvánoční období.

 

[foto]

v Pidivadle (Petr Jediný Novotný – kapr – Tomáš Kout)

[foto]

zkouška na DAMU (nesponzor – Pavla Drtinová – Zita Patíková)